Čteme a posloucháme
Čteme a posloucháme bylo hlavním mottem čtvrtečního projektového dopoledne na 1. i 2. stupni.
Této akce se zúčastnili i prvňáčkové, přestože jsou začínajícími čtenáři. Paní učitelky pro ně vybraly texty Tři prasátka a Chaloupka na vršku, které potom doplnily písničkami a vyprávěním.
Čapkovu pohádku O panence, která tence plakala zdramatizovala 2.A.
Žáci 3.A představili své oblíbené knihy a poté se pokusili o ilustraci ke knize Z deníku kocoura Modroočka.
Čtvrtá třída se zapojila do akce Čtení pomáhá. Poté se žáci seznámili se základními pojmy poezie a pustili se do skládání básní.
Páťáky při četbě Mikulášových patálií navštívila Pipi Dlouhá punčocha.
Pro celý 1. stupeň byla připravena beseda s paní spisovatelkou Jitkou Novákovou na téma „Jak se rodí knížka“.
Obě 6. třídy si vybraly knihu Mikulášovy patálie. Během dopoledne žáci vytvořili návrh obalu knihy, komiks a získané informace uplatnili v pracovních listech.
Třída 7.A pracovala ve čtyřech skupinách, z nichž každá představila svým spolužákům vybranou knihu (Malý princ, Divergence, Erebos, Harry Potter). Po této prezentaci následovala závěrečná anketa.
Tematika 2. světové války zaujala žáky 8. A, a proto si četli ukázky z knihy Terezínské ghetto a své zážitky zpracovali formou koláže.
U českých klasiků tentokrát zůstaly 9. třídy. V 9.A zazněly verše Erbenovy Kytice a 9.B se seznámila s Máchovým Májem. Dojmy z předešlých knih se odrazily v ilustracích, plakátech a pracovních listech.Všichni si den s knihami velmi hezky užili.
Archiv článků: 2008 | 2009 | 2017 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2018 | 2019 | 2020