Čteme a posloucháme 2019
Letošní projektový den „Čteme a posloucháme“ připadl letos na pošmourný čtvrtek 28. 3. První stupeň ožil postavičkami Krysáků, kteří děti provázeli celé dopoledne. Žáci měli možnost zhlédnout některé díly známého večerníčku, následně hrdiny malovali, vyráběli záložky do knihy nebo vybarvovali omalovánky. Kromě videa třídní učitelky s dětmi ale také četly, aby žáci následně dokázali, jak čtenému textu porozuměli, a pokusili se jej vlastními slovy vyprávět. Ve skupinkách pak při výtvarné práci prokázali, jak zvládají spolupráci. Paní učitelky také děti seznámily s osobou pana Cyrila Podolského, se kterým se všichni následně setkali při besedě, kde žákům poutavě a názorně ukázal, jak takový animovaný film vlastně vzniká.
V podobném duchu probíhal projektový den i na druhém stupni. Každá třída si vybrala jednu knihu, případně její část, a té se podrobně věnovala. Ukázalo se, že mezi nejoblíbenější patří balady K. J. Erbena – Kytice (6. B, 8. A, 9. A a 9. B). Pohádky J. Wericha – Fimfárum a také to, jak vzniká animovaný film, zaujalo 6. A. Do světa plného fantazie se vypravila 7. B, která propadla kouzlům Harryho Pottera. Žáci tříd 7. A a 8. B se nechali unášet příběhy z knihy Divergence od V. Rothové. Všichni se nejprve seznámili s knižním zpracováním vybraného díla a pak s jeho filmovou podobou. Měli tak možnost obě varianty porovnat a odhalit jejich odlišnosti. Své poznatky dále uplatnili při práci s pracovními listy. Nechyběly ani ilustrace k textům, informace o autorech a někteří se nebáli ani dramatizace.
Všichni ve škole strávili netradiční a zajímavý den, ve kterém prohlubovali vztah k filmu a literatuře.
Pohodová atmosféra knih a filmů provázela po celé odpoledne také děti ve školní družině.
Archiv článků: 2008 | 2009 | 2017 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2018 | 2019 | 2020